مدیریت ارتباط با مشتری یا بهاختصار CRM1 اولین بار در ابتدای دهۀ 1990 میلادی به کار گرفته شد. از زمان تعاریف متعددی از CRM ارائه گردیده است. حتی واژۀ اختصاری CRM نیز خود موضوع بحثوجدل بوده است؛ تا جایی که برخی آن را Customer Relationship Mnangement و برخی دیگر آن را Customer Relationship Marketing میدانند. مدیریت ارتباط با مشتری به کسبوکارها کمک میکند تا بهگونهای روابط خود را با مشتری تنظیم نمایند که مشتری حفظ و وفاداری در او ایجاد شود. CRM یک نوع استراتژی مدیریتی است که سودآوری کسبوکار را افزایش میدهد و درواقع ابزاری برای ساخت رابط کاربری ساده برای جمعآوری اطلاعاتی است که به کسبوکارها کمک میکند تا مشتریان را شناسایی کرده و با آنان ارتباط برقرار کنند.
مقاله ترجمه شده مدیریت سیستم های اطلاعاتی راهبردی
مقاله انگلیسی رفتار شهروندی سازمانی کارکنان بخش سیستم های اطلاعات: آیا عدالت سازمانی اهمیت دارد؟
مشتری ,ارتباط ,مدیریت ,customer ,crm ,میکند ,با مشتری ,مدیریت ارتباط ,ارتباط با ,customer relationship ,را customer
درباره این سایت