مدیریت ارتباط با مشتری یا به‌اختصار CRM‏1 اولین بار در ابتدای دهۀ 1990 میلادی به کار گرفته شد. از زمان تعاریف متعددی از CRM ارائه گردیده است. حتی واژۀ اختصاری CRM  نیز خود موضوع بحث‌وجدل بوده است؛ تا جایی که برخی آن را Customer Relationship Mnangement  و برخی دیگر آن را Customer Relationship Marketing  می‌دانند. مدیریت ارتباط با مشتری به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا به‌گونه‌ای روابط خود را با مشتری تنظیم نمایند که مشتری حفظ و وفاداری در او ایجاد شود. CRM  یک نوع استراتژی مدیریتی است که سودآوری کسب‌وکار را افزایش می‌دهد و درواقع ابزاری برای ساخت رابط کاربری ساده برای جمع‌آوری اطلاعاتی است که به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا مشتریان را شناسایی کرده و با آنان ارتباط برقرار کنند.

ادامه مطلب

مقاله ترجمه شده مدیریت سیستم های اطلاعاتی راهبردی

مقاله انگلیسی رفتار شهروندی سازمانی کارکنان بخش سیستم های اطلاعات: آیا عدالت سازمانی اهمیت دارد؟

مقاله مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

مشتری ,ارتباط ,مدیریت ,customer ,crm  ,می‌کند ,با مشتری ,مدیریت ارتباط ,ارتباط با ,customer relationship ,را customer

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تولیدی قابلمه پاراب mobinaa01 مشاوره حقوقی دانلود نور موسسه علمی - تحقیقاتی چشم انداز هزاره سوم ملل (GIS-RS-Google earth -GPS-iT-Matematic-Statistics) مجـلل سقـف cheapercharter cookeri مدرسه shgholipour